logo

Vliv nudy na délku života

Máte špatnou náladu, nebo zažíváte nudu a potřebujete to rychle změnit? Zkuste tyto tipy:

  1. Vydejte se na procházku. Pohyb na čerstvém vzduchu a kontakt s přírodou mohou pomoci zlepšit náladu a vyčistit hlavu.
  2. Zkuste se nadechnout a vydechnout několikrát hluboko. Dýchání může působit uklidňujícím a relaxačním způsobem.
  3. Vyhledejte něco, co vás baví. Může to být četba knihy, hraní hudby nebo třeba tvoření.
  4. Zkuste si připravit oblíbenou kávu nebo čaj. Příprava oblíbeného nápoje může být a potěšující.
  5. Vyhledejte společnost. Popovídejte si s přáteli nebo rodinou. Mluvte o tom, co vás trápí.
  6. Zapalte si vonnou svíčku, nebo upečte něco dobrého na zub.
  7. Udělejte něco pro druhé. Pomáhat druhým může přinést pocit štěstí a uspokojení.
  8. Udělejte si seznam věcí, za které jste vděční. Přemýšlení o pozitivních věcech v našem životě nám může pomoci zlepšit náladu.
  9. Zkuste meditaci nebo jiný druh relaxační techniky, jako je například jóga nebo tai chi. Tyto aktivity mohou pomoci uklidnit mysl a zlepšit náladu.
  10. Připravte si oblíbené jídlo nebo vyrazte na oběd s přáteli. Jídlo může mít pozitivní vliv na náladu a trávení času s přáteli může být příjemným zpestřením dne.
  11. Přijměte to, co vás trápí a zaměřte se na to, co můžete změnit. Místo toho, abyste se soustředili na věci, které nemůžete ovlivnit, zaměřte se na to, co můžete změnit, a zkuste to udělat. Toto přijetí a akce mohou pomoci zlepšit náladu.
  12. Zajeďte si koupit něco hezkého na sebe. Kdy jste si naposledy byli koupit boty, nebo hezké tričko? Udělejte si radost něčím hezkým. Navíc pobyt na místě, kde jsou další lidé vám může vylepšit pocit samoty a nudy doma.

Někdy může být těžké zvládnout špatnou náladu. Pokud se cítíte opravdu špatně dlouhodobě, tento článek vám zřejmě nepřinese to, co hledáte. V takovém případě může být lepší vyhledat pomoc od odborníka, jako je například psycholog nebo psychiatr.

Stáhni si 7denní checklist pro zvýšení svého sebevědomí!

Jaký vliv má nuda na psychiku člověka

Nuda je přirozený pocit, který může nastat, když se člověk cítí nespokojený nebo nezaujatý aktivitou, kterou právě dělá. Nuda může nastat, když máte energii, ale nemáte možnost, nebo nápad jak ji smysluplně využít, nebo když máte problémy se soustředěním na úkol. Nuda je běžná komplikace u dětí a adolescentů a v některých případech si mohou stěžovat na nudu, když se necítí komfortně s vyrovnáváním se svými myšlenkami nebo pocity.

Příznaky nudy zahrnují pocit prázdnoty a frustraci z této prázdnoty, omezenou pozornost, zájem o to, co se děje kolem vás, apatii, únavu, nervozitu nebo podrážděnost. V některých případech může nuda ztěžovat soustředění a způsobovat stres nebo rozptylovat. Příčiny nudy se liší u jednotlivců, ale mohou zahrnovat nedostatečný odpočinek nebo výživu, nedostatek mentální stimulace, nedostatek volby nebo kontroly nad denními aktivitami, nedostatek rozmanitosti zájmů nebo špatné vnímání času.

Léčba nudy se liší v závislosti na příčině, ale může zahrnovat zkoušení nových koníčků nebo dalších aktivit, účast na klubech nebo skupinách, nebo hledání pomoci od odborníka na duševní zdraví v případě, že je nuda součástí většího problému, jako je například deprese.

Výsledky experimentu vlivu nudy na délku života

Shrnutí průzkumu vlivu nudy na lidskou psychiku, který vyšel v roce 2010 v Oxford University Press, jménem Mezinárodní epidemiologické asociace.

Průběh exprimentu: Účastníci byli úředníci z Londýna ve věku 35-55 let. Během posledních 4 týdnů se jich ptali v samostatně vyplněném dotazníku na úroveň nudy (možnosti odpovědí byly „vůbec“, „trochu“, „dost“ a „pořád“). Aby se účastníci nenudili při odpovídání na otázku, byla opakována ve fázi 2 o několik let později, ale od té doby dál už ne.

Informace o úmrtnosti byly zjišťovány prostřednictvím NHS Central Registry pomocí jejich jedinečného čísla NHS. Sledování celkové úmrtnosti bylo možné až do konce dubna 2009. Z vzorku byli vyloučeni ti, kteří měli při začátku studie prevalenci kardiovaskulárních onemocnění (CVD), což bylo ze vzorku 7524 mužů a žen.

Vědci zjistili, že ti, kteří uvádějí velké množství nudy, jsou častěji mladší ženy, které mají horší zdravotní stav (jsou častěji nemocné), jsou v nižších zaměstnaneckých kategoriích a uvádějí nižší úrovně fyzické aktivity.

Ve fázi 2 byly navíc nalezeny nějaké naznačující důkazy o kumulativních účincích na úmrtnost, protože ti, kteří stále hlásili nudu ve fázi 2, měli mírně vyšší rizika než ti, kteří ji hlásili jednou nebo nikdy. Po dalším přizpůsobení zaměstnanecké kategorie, úrovně fyzické aktivity a špatného samohodnocení zdraví, byly hrubé poměry pro kardiovaskulární onemocnění u těch s velkým množstvím zažívání nudy sníženy a nedosáhly statistické významnosti. Nedá se tedy říct, že nuda má sama o sobě významný vliv na délku života člověka, ale může způsobovat deprese a ty již mohou ovlivnit i celkové zdraví, jak psychické, tak fyzické.

„Nuda je věc, která se vyskytuje pouze tehdy, když se člověk nezajímá o to, co dělá.“

Albert Einstein

jdu do akce

bejby nebude sedět doma

„Nuda je výsledkem nedostatku zájmu, nikoli nedostatku příležitostí.“

Dale Carnegie
Sdílej na FB
Sdílej na LI
Picture of Filip Novák

Filip Novák

Věřím, že každý člověk s velkými sny si zaslouží podporu zkušenějšího. A to je přesně má filosofie a důvod, proč jsem v roce 2016 založil marketingovou show ZeptejSeFilipa na YouTube. Podpořím tě, při dosahování tvých velkých podnikatelských snů. Tak, abys proměnil nejen svůj vlastní život, ale i svět.
pomeranc

Jen malý krůček a...

…získáš ověřené články na posilnění sebevědomí zadarmo!